måndag 20 juni 2011

Svamp!



Jag har aldrigt haft ett rasande intresse för svamp, men tack vare Iphone 4 och alla tillhörande appar har nu detta fått en tvärvändning. Efter att ha rotat runt en stund bland apparna hittade jag svampguiden, men guuuuud vad bra tänkte jag. 22:- kostade kalaset, onödigt kan tyckas? Jo, men nu är det ju så, att om jag mot förmodan skulle befinna mig i en skog någon dag och snubbla över en Blåfotad taggsvamp så vet jag att den kan jag inte äta.............................

Obs: Svampen på bilden går inte heller att äta:D

2 kommentarer:

Anonym sa...

Starta svampskola. Skulle behöva det. Matade grisarna hos Farmor och Farfar en gång för läääääääääääääänge sedan med flugsvamp, grisarna åt men överlevde,Farfar mindre glad.

Jennie sa...

Det är bättre om du tar reda på dom svamparna som man FÅR äta ;-)
Kram!