tisdag 10 november 2009

Lindex


Ja, ingen kan väl ha missat att det stormar runt Lindex idag. Deras nya kollektion görs bara i stl S och M. Finns en filmsnutt på aftonbladet där en helt normalbyggd tjej prövar några av de nya kläderna. Det visade sig att de var för små och framför allt korta i benen för en person på 1,80 cm. Ok, visst är det tråkigt att jag inte har en sportmössa att få på mig dessa kläder, men anklagelser som tex, diskriminering och liknande är väl lite att ta i tycker jag. Ta typ Dolce & Gabbana, när fick vi normala dödliga på oss en av deras klänningar sist? Och inte blir det riksdebatt varje gång de släpper en ny lansering. Fast nog skulle jag önska att även dessa kläder fanns i stl 46... ....Vad tycker ni? Synd om Lindex eller buuuuu till Lindex????

1 kommentar:

Terese sa...

Klart att det är tråkigt att vi som är av modell större inte ska kunna handla vanliga fina kläder och känna oss lite finare.
Samma sak gäller ju underkläder, har man stl 75DD eller E så kan man inte köpa de fina, gulliga, söta underkläderna på HM eller Lindex utan det blir till att hitta antingen en tant-bh eller kasta ut en förmögenhet på underkläder hos Miss Mary of Sweden.
Ja, jättetråkigt men känns som att iaf jag är van..... Tummen ner för Lindex!!!!