torsdag 19 augusti 2010

Vansinne


Idag har jag köpt min första symaskin. Visionen var ju att jag leende skulle sitta och sy romantiska kuddfodral i en rosa dimma av lycka. Men verkligheten brukar sällan stämma överens med drömmen, inte heller denna gång. Den rosa dimman byttes till ett djävulskt svart vansinne, först var det tråden som inte ville hamna rätt, sedan var det trådar som trasslade sig, och allt berodde såklart inte på maskinen. Efter ca två timmar fick jag fason på allt och ett stackars örngott fick offra sig för ett raksöm och zickzacks-race. Så nu återstår bara att lära sig sy..............

3 kommentarer:

tanja sa...

Kan inte annat än le när jag läser det.... Du vet ju hur många täcken jag sytt till Devil och det är knappast med ett leende på läpparna, speciellt inte dom första...Eller när jag skulle göra tomtedräkten och nåljäveln gick av minst 10 ggr och fick till slut sy för hand för hade inga fler nålar att byta till...
Lycka till !

Annika sa...

Men vilka hemska minnen jag fick nu.
Kom ihåg när jag höll på att mista förståndet när jag skulle sy på min mammas symaskin på 80-talet :-)och det misstaget gjorde jag aldrig om. Finns det färdigsydda gardiner mm i butik så handlar jag annars får det vara.

Kram o lycka till med "helvetesmaskinen"

Brunetten sa...

Tack så mycket:) Jag har inte riktigt vågat ta tag i syningen än, för jag har stor respekt för symaskinen....hahahaha

Kramar.