måndag 7 mars 2011

Beroende


Det finns många olika sorters missbruk, jag har "my-shops-spel-på-fb-missbruk. Det borde finnas en avvänjngsklinik för fb-missbrukare.

My Shops fungerar så här:

Man bygger en affär (ett bageri) det finns ett visst antal kunder till varje butik, och för att de skall handla mer måste man klicka på ett hjärta som finns på varje nöjd kund. Alltså, för att kunden skall vara nöjd måste affären vara påfylld (man beställer varor med en leveransbil och detta ta olika lång tid) samt tillräckligt fin. Om kunden inte är nöjd går den inte in i butiken och procenten av nöjda kunder sjunker.

När man då är klar med att fylla kvoten till alla kunder i bageriet kommer nästa butik, konditoriet. Och så håller det på i tio butiker, blomsteraffär, godisaffär, djuraffär...osvosv.

Och nu går det ju inte att sluta, varje morgon kollar jag mina butiker, och sedan håller det på under hela dagen. Jag har åtta butiker så det blir en massa att hålla reda på.

Akut missbrukshjälp tas med glädje emot, några tips?
Ps: Visst är min hattaffär fin? Ds

1 kommentar:

Tanja sa...

Kul att du börjat blogga igen ! Har inte int tittat in här på ett tag.... oh nej inte ett till spel på fb.... Det andra du spelar (läs ett av spelen du spelar..) med nåt western jux.... fattar nada ?? Man bara rensar ogräs ??
Kramen !