måndag 8 juni 2009

Fåglar


I morse när jag halv sex kom till jobbet, var jag tvungen att slänga en massa brödlimpor med utgånget datum. Jag slängde ned allt bröd i en svart sopsäck och släpade ut den till sopförrådet (vårat soprum har inget tak), men en hel sopsäck med bröd är ganska tung, så jag orkade inte få upp den i containern. Äh, tänkte jag, eftersom näste man till jobbet kommer kl 08,00, så får han slänga den istället. Sagt och gjort, säcken hamnade på marken och föll i glömska...... Nu när jag 6 timmar senare skulle gå ut med mera skräp, såg jag att fåglarna har hittat min säck med bröd. Och vilket kalas de har haft vill jag lova, Pågenlimpor utspridda i hela soprummet, plast bitar precis överallt. Grattis....

2 kommentarer:

Jessica sa...

Skitkul juh :)

Pernilla sa...

Ja, inte blev det så lattjo när mr boss fick reda på vad jag ställt till med. Bara att ut och sopa....