söndag 21 juni 2009

Postorderfru


Att importera sin fru är ju en jättebra idé tycker jag. Har inte funderat så mycket på det, förrän nu. Nu har det hänt i min direkta närhet. Då är det ju inte helt utan att jag känner mig lite hotad. Varför? Jo:

1. Behöver pengar till shopping:

Jag ylar över att jag bara får 500:- att handla för, herregud vet ni vad ett par Replayjeans kostar? Jag måste ha minst 2000:-. Importen blir skitglad över sina 200 spänn och rusar raskt ned till myrornas, hittar en klänning från 1976, syr på en paljett och är sedan nöjd.

2. Äta:

Jag tycker väl att det kvittar med mina 20 kg övervikt, om jag äter en chipspåse till, vad gör det för skillnad? Importen är grymt noga med vad hon stoppar i sig, och håller därför sin kropp i ett otroligt bra skick. Vad skall hon annars göra, sidan 43 nr 17 heffaklumpen? Nejnej, det blir det inget guld och gröna skogar av.

3. Sex:

Jag hittar på den ena ursäkten efter den andra för att klara mig en kväll till. Importen är smart nog att ha fattat att ju mer sex desto gladare karlar, alltså minskar risken att bli utslängd.

4. Påsar från affären:

Jag vägrar såkart att bära, varför skulle jag det? Jag måste ju rätta till solglasögonen och kamma håret på vägen till bilen. Importen tycker att i jämförelse med att släpa sig 18 mil fram och tillbaka för att köpa mjölk och att bära några kassar, är det såklart inga problems.

5. Efter en hård dags arbete för mannen:

Jag börjar genast att beklaga mig över både det ena och det andra , mensvärk, skoskav och träningsvärk, tillslut slipper jag att laga mat och att diska. Importen låter glatt mannen lägga sig på soffan och dricka sin bira, det gjorde ju hennes pappa, bror, farbror, morfar, farfar och kusin, medans hon själv fixar allt.

Så jag skall nog ta bekanta mig lite med den nya frun för att få lite användbara tips........

Inga kommentarer: