söndag 5 oktober 2008


En lååång sammanfattning


Jaha, då skall vi se vad jag har tagit mig för den här veckan då...Kan börja med att berätta varför jag sitter uppe mitt i natten och skriver detta. Jag skulle precis falla in i drömmens vackra värld då jag känner något på min underarm, eftersom jag är hysteriskt och fobiskt rädd för småkryp så flyger jag upp ur sängen och tänder lampan, och vad hittar jag då? Jo, en tvestjärt, stor som en ökenräv. Huga, döda döda. Är det sant att de kryper in i örat och bygger bo därinne? Eller ännu värre, tänk om jag somnar och en sådan rackare smiter in i näsan, vad händer då?


I söndags var Lena och jag på Intiman och tittade på Footloose, Oh My God, vad bra det var. Det dansades och sjöngs. Och alla var de så tjusiga. Vältränade killar med överkroppar som jag bara trodde fanns i fantasin, och som de självklart var villiga att slita av sig tröjorna för. Och nu har jag bara ett problem, hur skall jag kunna övertyga alla killar i min omgivning att de skall fixa tvättbrädor och fasta rumpor?


Mån och tisdag hände ingenting, men på onsdagen då hade jag smyckespartaj hos Inger. Och jag vill tacka alla som var där, det var väldigt trevligt. Och inte gjorde det saken sämre att alla gästerna hade de stora spenderbrallorna på sig. Tackar och bugar.


På torsdag kväll började den stora förberedelsen för fredagskvällen. Måste starta tidigt nu för tiden. Egentligen skulle jag ju bara kunna knyta en mask i håret och konstatera att "sådärja, nu är jag fiiin", men så enkelt skulle jag inte slippa undan. Direkt efter jobbet susade jag ned till Lindex och skulle köpa en ny B-h, och de söta med Hello Kitty kan man ju drömma om. Nix, den dyraste från Triumph var den enda som täckte och orkade hålla upp de överjästa behagen, så den fick det bli. Efter det ilfart till Angelica och fixa klorna, och superfint blev det som vanligt. Sedan hem och börja med att ta bort det värsta av allt hår som inte kunde gömmas innanför klänningen.

Stupade så i säng för att ta upp fixandet på fredagen.


Hem efter jobbet och satte igång att fixa håret, en procedur som tar sina stadiga 1 1/2 timme. Stressa, jäkta. Håret klart, klänningen på och sminket perfekt. Tjohooo. Hem till Jasmine och åt lite god mat samt intog lite alkoholhaltig dryck, nu jädrar skall kärringarna ut. På bussen och mötte upp resten av arbetskollegorna vid Gullmars.

På plats i danslokalen så drack vi lite till och dansade en gnutta. Eftersom jobbets lilla sockerbit fanns på plats, tänkte jag göra mig lustig och tro att vi skulle ha någonting att diskutera han och jag, men efter en blick som undrade: - Vad gör tant här? Så drog jag mig tillbaka med en snabb reträtt. Tjofaderittanlimbo.

Till vänster om mig satt fyra glada herrar från Lycksele, så jag vände mig till dem istället. Och det säger jag bara, att om alla i Lycksele är lika trevliga som dessa var, då skall jag packa min kappsäck och flytta dit pronto. De skulle på Solvalla och trava idag, så jag höll mina tummar och hoppas de skrapade hem storkovan.

Men allt har sitt slut, och vid 23-tiden var den här tanten sömnig, och jag sade hejhopp och började den långa resan hemåt. Vid centralen kom det fyra st killar upp för trappan någonstans mellan 18-20 år, en av dem strök mig med handen i sidan och sade: -Vad du var gullig. GULLIG, men vänta lite nu. Trött, berusad, mascaran för länge sedan nere under ögat, och jag är gullig???Jaja, jösses, mycket skit skall in genom hörselgången och studsa mot stigbygeln innan det är dags att säga adjö.


Såååå, hur skall jag nu övertyga mig om att det inte finns monsterstjärtar i sängen då? Måste ju någon gång gå och lägga mig. Jag kanske skall be en liten bön och fråga om den stora Herren har lust att snabbt som ögat utrota alla tvestjärtar? Kanske händer det ett mirakel just i natt???

2 kommentarer:

Annika sa...

Fyyyyy vad hemskt med tvestjärtar... och speciellt då man vaknar av att dom kryper på en.Hoppas att du kan somna om ändå. Kram

Jennie sa...

Ååååh...fy så äckligt!! Ja jag har ju turen då att inte min fobi kommer och trampar inne :) Tur att det är vinter snart så dom små krypen dör! Önska fram lite snö :)