tisdag 21 oktober 2008


Flytt



På söndag lämnar jag mitt gula hus och beger mig tillbaka in mot civilistaionen och lägenhetsträsket igen. Efter exakt 139 dagar är det alltså dags att med stora bruna rådjursögon lura med sig alla man känner, för att åter bära kartoner, släpa sopsäckar som alltid spricker och alla vintertröjorna sprids ut på marken, och sätta av mot IKEA i lördagsrusning efter att alla dricksglas spruckit. Och varför detta nu då? Gillar inte att bo i hus, vill gärna ha grannar att gnälla på när de smäller i dörren, och jag saknar Tyresö så in i jäsiken mycket, och bäst av allt, kommer nära allt och alla. Och allvarligt, hur nisigt är det inte att bara lyfta luren och skrika ut för fulla lungor att ugnen är trasig och så kommer det en tanig vaktmästare med smutsigt blåställ och byter ut den? Bekväm....? OJA.

Men nu till problem nummer två: Hur skall jag nu inreda min nya femrums etage lägenhet med terass? Vitt? Färg? Krimskrams? Sjukhusstelt? Jag sitter här som en vattlagd sill och kliar mig i huvudet. Har du tips på lut? Tell me all about it!!!!!!!!! Dock har jag gränsen vid Mio-dyrt, alltså inget shoppa loss på http://www.inreda.com/ hur gärna jag än vill ha allt. Nej, min budget håller stramare tyglar. Annika kommer du ned en sväng? Du kan ju sådant här.........

Återkommer med bilder hur det gick.




1 kommentar:

Anonym sa...

Jag fick en känsla av att ni inte skulle bo så länge på "landet" när jag var o hälsade på.....
Jättekul att ni hittat en lägenhet ist.
Jag hjälper gärna till med lite tips på inredning :-)
Vi funderar på att åka ner v45 eftersom sonen vill på monster jam.
Kram Annika