måndag 13 april 2009

Lasse Berghagen


Idag, annandag påsk, firar jag med att sitta på jobbet och uppdatera kassasystemet. När vi som bäst sitter inne i tobaksförrådet, inklämda bland Blendlimpor och annan bråte, kommer Jompa in och säger med tindrande ögon: -Lasse Berghagen är här om du vill titta på honom! Jag säger till Jompa att gränsen mellan att vara ett fan och att vara besatt är hårfin. Jag går alltså inte ut för att titta på Herr B. Efter ett kort ögonblick kommer min kollega in igen och säger att, nu har han tvättat klart bilen och står och tankar, om du ångrat dig och vill titta på Teddybjörnen Fredrikssons pappa. Ok, tänkte jag, det är ju iallafall Jennie, Jennie- Lasse vi snackar om här. Så jag smög bort mot dörren, rundade elegant och diskret tidningarna för att slutligen smyga bakom glasskylen. Där tittade jag försiktigt fram så jag inte skulle avslöja mitt gömställe. Jag sneglade ut mot pumparna.......och där stod han.....................Lasse B......

Inga kommentarer: