tisdag 7 april 2009

Praaaaag!


Nu är det bestämt, vi drar till Prag i augusti. Jag hippar och hurrar för skatteåterbäringen. Jag fick tillbaka 23,000:- och blev så lycklig att jag nästan grät. Tyvärr så kan man ju inte få vara sådär superglad i mer än fyra minuter i sträck när det gäller pengar(vilket jag borde vara gammal nog att förstå). Jag blev snabbt och brutalt nedsliten på jorden igen, då jag påmindes om att: -Sålde inte du en lägenhet med vinst förra året? Aaaaa, just det, nu är det dags att slanta upp för den festen. Så, nu sitter jag här utan mina 23,000:-. Tur att vi inte bestämde oss för att åka till Kuala Lumpur. Men ingen resa utan att man måste hinna med vissa saker innan man åker:
1. Gå ned 30 kilo i vikt.
2. Vinna 50,000 så man kan köpa en helt ny garderob.
3. Tvinga håret att växa 20 cm.
4. Lära sig att tala Tjeckiska som en infödd.

I lördags var Lena och jag ute på en krogrunda. Vi började lite snyggt och försiktigt på Skeppsbaren, efter det gick vi på Akkurat och sedan gick vi till ett ställe som,......började på S, och sedan var vi på ett annat ställe, och ett till. Och sedan var det dags att åka hem. Vi slurpade i oss ganska friskt av drinkar av alla slag. En lätt smärta i maggropen infann sig dagen efter. Så i all välmening varnar er för Raspberry sour!!!!

Inga kommentarer: