torsdag 2 april 2009

Munkor?


Idag har Pt-Lotta och jag bestämt oss för att bli buddister. En snabb koll på google så hittade vi lite info. Lätt som en plätt.


1. jag tar avstånd från att döda. Det såklart jag inte dödar levande ting, iallafall inte varelser större än videbockar.

2. jag tar avstång från det som inte givits mig. Absolut. (gäller det även om jag hittar en 50-lapp på gatan?)

3. jag tar avstånd från att missbruka sexualiteten. Inga problems (vet inte varför jag envisas med att knapra p-piller)

4. jag tar avstånd från att ljuga. Det gör jag inte iallafall.

5. jag tar avstånd från droger och alkohol. Ha, inga bekymmer där heller. De synderna har jag lämnat bakom mig, och det pga att det är jobbigt med hög musik och illamående dagen efter. No partys alltså.

6. inget tanklöst pladder- Där sprack det!!!


Summa kardemumma med kaviar: Har ni någonsin sett en ledsen munk?

2 kommentarer:

Annika sa...

Vad händer vännen? Dags att uppdatera båda bloggarna :-)
Kram

Pernilla sa...

sorry:-(

Skall skärpa mig:-D

Kram.