onsdag 1 juli 2009

Byggare Bob och jag


Nu är dag ett av renoveringen slut. Har inte hänt så mycket, mest planering. Och det var ju inte så att Byggare Bob och jag var helt synkade precis hela tiden. Jag ville ha duschen helkaklad med små inbyggda hyllor. Bob: - njaea, det blir lite krångligt, det kan bli så att.....osv osv. Men herregud, hur svårt kan det vara? Det är väl bara att banka ut ett hål i väggen och klistra upp lite kakelplattor??????Eller??? Köket är ett minne blott iallafall.

Dagens olyckor: Ett skadat långfinger. MITT.

Vad vi lärt oss idag: Grejset runt dörrarna heter FODER (trodde jag hade ngt med hästar att göra) och om man spikar, sorry BB, borrar upp gipsskivor på väggarna kallas det att man gör nya innerväggar!

1 kommentar:

Annika sa...

När ni renoverar,då går det fort :-)
Kram