måndag 25 oktober 2010

Bovar och banditer


Eftersom jag är ledig idag, tänkte jag ta en lång och härlig sovmorgon. Men som de flesta vet, blir det ju sällan som man tänkt sig. Kl 05,00 blev jag väckt av chefen och han berättade att det varit inbrottsförsök på macken. Okeeej, på med paltorna och iväg.

Väl på plats möttes jag av ett hav av glassplitter överallt. Kl 05,25 började jag dammsuga och kl 07,45 var jag klar....phuuu.

Men den stora frågan är ju: vad ville dom ta? Vad finns det att sno på en stängd bensinstation? Inget!! Det kan ju inte vara värt allt besvär för en Allers och tjugo liter mjölk?? Och som alla vet så är ju dessa rutor inte som att krossa en spegel. Två minuters bankande för ingenting...ja hujedamej.

3 kommentarer:

Terese sa...

Nej! Va trist!
Man blir så ARG när nått sånthär händer. Attmänniskor inte bara kan låta "andras saker" vara ifre!

Stor kram till er!

Tanja sa...

Men vad onödigt ! Men tur att ingen jobbade och ingen kom till skada.

Anonym sa...

jeg er såååååå enig med terese., hei,sigrid., såååå utrolig flott og interesant blogg du har !!! kjempegøy., har let mye,.,utrolig moro., du er flink du <3 klemmer fra lena,og de andre i telemark :)))