söndag 10 oktober 2010

Jordens Undergång


I morse när jag vaknade var jag en smula förvirrad. Man kan undra vad hjärnan spelar oss för spratt när vi sussar. Nattens dröm var som följer:


Jag och mina vänner befann oss på en Finlandskryssning, plötsligt så kränger båten till och det visar sig att hela jordskorpan har fått fnatt och trycker upp all mark till berg. (Nu är det ju så att jag vet att detta tar liiiite längre tid än ett par minuter, men vi fortsätter i allafall) Allt land omkring oss försvinner och panik utbryter. Detta håller på hela natten och mirakulöst nog klarar sig våran båt. Tyvärr gick det inte lika bra för Rumänien (?!!) och länderna i närheten, allt låg under vatten och alla dog. När vi kommer in i skärgården igen,(som istället för små kobbar består av höga berg) lyckas jag få tag på min mamma som talar om att hon och min son har klarat sig (jag har ingen son).


Nu kommer jag att tillbringa hela dagen till att fnula ut vad detta betyder. Jordens undergång? Jag har precis sett "Day after tomorrow"? Eller jag behöver prata ut ett slag?

Inga kommentarer: