måndag 11 oktober 2010

Olycksdagen


Idag har det inte varit någon bra dag. Om någon bara petar på mig nu går jag sönder, pulvriseras och dör.

1. Skulle ta ut hunden i morse: halkar på den frostiga trappan, ramlar med rumpan före och tar emot mig med armen. Ont i ryggen, blåmärken överallt, en bula på skinkan större än en pågenlimpa.

2. På väg ut på lunch: har bråttom och skall rusa in i sovrummet, missbedömer allt vad avstånd heter och slår i lilltån i dörrkarmen. Öm tå.

3. Är i lunchrummet på jobbet: Den som för tillfället diskar tror att jag lämnat köket( jag står precis bakom, lite snett till vänster), diskaren har bråttom till rökpausen, snurrar runt och tacklar in mig i whiteboardtavlan så jag snubblar in i den och får grejen man suddar med i ryggen( inte långt ifrån ett av mina blåmärken).

4. Bokhyllan hemma: Jag skall sträcka mig efter kameran i bokhyllan och smäller i tumnageln i kanten, alla som har gelénaglar vet exakt hur ont det kan göra.

Nu lägger jag mig försiktigt ned och hoppas att taket inte trillar ned i huvudet på mig i natt.

1 kommentar:

Anonym sa...

Skönt att det blev ny dag nya möjligheter, utan missöden får vi hoppas. För dej gäller tydligen inte fredagen den 13:de.Ta det lungt, kram