torsdag 14 oktober 2010

Ett fall för en superhjälte?




Nu har jag officiellt gjort mig skyldig att utses till grannskapets hysterica. Härom kvällen var jag ensam hemma, och skulle ta ut hunden på baksidan av gården. Jag hör då ett fasligt liv och inser att rådjuren är inne på tomten och med dunder och brak rusar de genom staketet. Något börjar gallskrika och jag rusar in och hämtar ficklampan.


En liten rådjursbebis har fastnat mellan staketpinnarna, och sparkar vilt och skriker. Jag börjar också skrika och vet inte vad jag skall göra. Då ringer jag grannen och utan att presentera mig gapar jag i luren att den stackarn sitter fast.


Utan att fatta exakt vad som händer kommer grannen med son ilande över gårdsplanen. Tack och lov kom det lilla livet loss med hjälpen den fick och kunde återförenas med sina brölande päron ute på ängen bakom oss.


I dag träffade jag mina supersnälla grannar och med ett litet skratt och en aning förlägen tackade jag så mycket för hjälpen.


Nu visade det sig att när jag ringde hoppade tefonsvararen igång, så allt finns nu sparat på band! Så jag vet vad jag kommer att få höra på nästa grannfest............

Inga kommentarer: