tisdag 7 juli 2009

Gipsplattor

Idag var det materialhämtning på Bauhaus. Eftersom jag är tjej och har nygjorda naglar kunde jag såklart inte lyfta en massa gipsplattor (bara 20 st fick jag vara med på när de andra var borta) så jag fick det ärofyllda uppdraget att vara chaufför istället. Det gick som på räls, på Bauan lyfte de upp pallarna på flaket och jag skulle bara köra det till huset där de andra lyfte av. Ett litet problem hade vi dock, jag kan ju inte backa med Cheva och släp. Alltså fick jag bara dumpa ekipaget mitt på vägen och bygg- Janne fick ta över och backa upp eländet. Och visst ser han glad ut? 6 härliga vändor blev det, och tur är det att Bauhaus inte ligger så långt bort.
Som chaufför blir det ju alltid lite dötid, då man kan aktivera sig med lite diverse pyssel, tex fotografera sina skor.....

Mc Donalds i Haninge har nog ökat sin omsättning med 1000% sedan vi började renovera, detta är skräp efter EN lunch.



Inga kommentarer: