tisdag 25 maj 2010

Farmville?

Kan detta vara en rädisplanta, eller............?
Så fint så fint, nu gäller det bara att inte gallra bort alla grönsakerna i jakt på ogräs....(hur fan ser man skillnaden?)

Förra veckan fick jag en oändlig lust att bli mini-bonde. Utrustad med handskar och spade/kratta begav mig ut i spenaten. Till min gränslösa besvikelse upptäckte jag att det inte räckte med ett enkelt "klick" så försvann allt gammalt ogräs. Jag slet och drog, hackade och svor. Brände mig på brännässlor och var till slut gråtfärdig. Men fröna kom i marken och nu väntar jag med spänning på ev grönsaker. Rädisor, morötter, potatis och gräslök tänkte jag leva på i sommar.

3 kommentarer:

Anonym sa...

kan man bli mer ekologisk ha ha ha finns de möjlighet att kanske få köpa lite kilovis senare? kram kram yor long lost friend many money linda

Anonym sa...

sorry frlstav igen .... suck jag mernar juh your INTE yor d.s.

Anonym sa...

ähh jag lägger av med stavningen... min dator är sån eller nåt