torsdag 20 maj 2010

Spökhuset i Borgvattnet

Ja, då var det äntligen dags att möta gastarna. Efter en lååång, krokig och grusig väg kom vi till slut fram till Borgvattnet, och hitta prästgården var inte svårt.....
...hujja, vilket kusligt hus. Och inte var det mysigare på insidan......
...."the gungstol". Lappen på stolen ber gästerna att inte sitta i den. Skulle inte sitta i den om jag så fick en triljon kronor. Fy, vilken otäck möbel, fast riktiga äventyr har den varit med om, land och rike runt.....

...när skymmingen kom blev det strömavbrott(!!???) Perfekt ställe att sitta i mörkret på! Bara några stearinljus hade vi som ljuskälla, mysigt...huuuu....

...sova? Njaee, typ tre timmar blev det. Morsan snusade och sov utan att störas av att vi FAKTISKT var i ett spökhus. Det dunkade, smällde och knastrade i hela huset.............
...men jag gjorde det, trots en impuls att rusa ut till bilen och sitta där från kl 01,30. Beviset sitter på kylskåpet, och jag kommer aaaldrig att åka tillbaka.

3 kommentarer:

Anonym sa...

Men vi hade jättetrevligt, eller hur?Dags om ett år, med en repris?

Jennie sa...

Härligt jobbat!! Mitt diplom är oxå nånstans. Klart du ska dit igen, då ska ju jag oxå med ;-) och Annika, ska bara förbereda henne i 1 år eller så först :-)

Hajens MZ Blogg sa...

Letar efter en bild på prästgården till en kommande mobilapp om olika besöksmål. Lånar en av dina fina bilder, hoppas det är ok, annars får du hojta till på min mail.
albin@ponnert.se