fredag 14 maj 2010

Mata Maten?


Nu har Strindberg blivit stora killen, och det är dags att sluta med barnmatsgucket. Nu är det syrsor och kackerlackor som gäller. Snabbt insåg jag problemet med att ränna på zooaffären och köpa småkryp fem gånger i veckan. Det hade Jonas en lösning på, jag fick en drös med syrsor och kackisar. Tack....

Nu bor de tillfälligt på diskbänken (för övrigt en ganska bra bantningsmetod), och väntar på en mer permanent plats att bo på. Kruxet är ju att dessa små liv måste också ha mat, ekologiska morötter består menyn av. Jag matar alltså maten ?! Tänk om jag blir för fäst vid den stora Fam Svensson? Det positiva var att det är inte så hemskt som jag trodde att ta ett kryp, skaka runt den i kalk och ödlevitaminer och sedan ned i koppen..............

3 kommentarer:

Anonym sa...

Strindberg blir väl hungrig jämt om han ser maten springa runt i sitt terrarium eller har du dom inte på samma ställe? Fungerar det med håven?

Pernilla sa...

Nej, kackisarna och syrsorna bor i var sitt miniterrarium.
Nix nej, det funkade inte med håven. Jag var tvungen att fiska upp dem med ett teskedsmått:)

Terese sa...

Jag ryyyyyser när jag tänker tillbaka på den tiden när jag jag var i lag med Jonas.
Syrsor, kackerlackor ja you name it i garderoben, hugha!
Men det värsta var nog när jag en fredagkväll satt framför tv:n och ser i ögonvrån hur nått krälar på golvet och det var en jäkla KACKERLACKA som rymt!!!
Vart inte glad om jag säger så!

Kram!