onsdag 12 november 2008


AAAAAAAAAAAAAAAAJ


Idag efter jobbet linkade jag in i närmaste skoaffär och sade: - Ett par extremt fotriktiga skor tack! -Jaha, svarade tjejen och strövade längst ned i butiken till sandalhyllan. Jag provade och provade och till slut bestämde jag mig för ett par bruna Birkenstock. Okej, inte "lårhögt-lackiga-stövlar- sexigt, men ack vad sköna. 750:- kostade mina healingdojjor.


Dagen på Shell då? Jovars, vi har hantverkare i hela butiken och utspridda som fotbollspelare ute vi pumparna, överallt är de. Liknelse? Egyptens gräshoppor. Och inte tar de någon hänsyn att detta faktiskt är min arbetsplast också, -äh en liten stationsbiträde kan väl inte ha något att göra? Vi har vårat snus bakom kassan och det krävs ungefär fem steg åt vänster för att komma dit, och på vägen passerar jag filmuthyrningsdatan samt videövervakningen. Och just idag ville ett av dessa irritationsmoment stå just där. Eftersom våran kassalinje inte mäter omåttligt med plats, så var jag vid varje snusförsäljning tvungen att be om ursäkt och klämma mig förbi den gul- reflexklädde herrn och bumpade dessutom i honom varje gång. Man kan ju tycka att han kanske skulle tröttna själv, men nopp. Efter sjunde bumpet purknade jag till och frågade om han inte kunde hjälpa till och samarbeta lite grann. Blick: lång och iskall, Resultat: nada.

Att jag på det har ont i fötterna ect ect, och ordnade översvämmning pga kaffemaskinen( nej, jag har inte lärt mig att rengöra den än) så skaffade jag mig inte en ny vän på julkortslistan.


Imorgon har jag kvällspasset och slipper hantverkarna.

Inga kommentarer: