tisdag 25 november 2008


Diet


Jag är 36 år, och har nog prövat de flesta dieter som finns i omlopp här på planeten Jorden: Stenåldersdieten, fruktdieten, löksoppdieten, kålsoppdieten, Atkinsdieten, popcornsdieten, inte-äta-alls-dieten, banandieten, sjukhusdieten, flygvärdinnedieten, fettdieten. Ja, i princip alla dieter som inte innefattar någon form av motion. Nu har jag äntligen hittat en diet som fungerar: Magkatarrsdieten. Den fungerar på följande sätt: Det första man gör på morgonen är att rusa på toaletten och tömma tarmen, sedan en lätt frukost som man genast kräks upp och sedan en lätt lunch som resulterar i magont och som avslutning en middag(lätt) som går samma väg som frukosten. Detta är ju kanoneffektivt, har tappat 4 kilo på en vecka. Men som med alla dieter kan det finnas biverkningar, och just denna är en mycket energikrävande diet. Det har jag fått vita piller för, så nu stoppar jag en gång om dagen i mig något som heter: Omeprazol ratiopharm. Ja, just det.

Sensmoral: Kanske börja motionera, äta rätt och må bra istället?

Inga kommentarer: