måndag 17 november 2008


Nya tag....igen


I lördags var det dags för party igen. Vi samlades hela gamla goa gänget från förr: Jasmine, Lotta. Robban. Mika, Z:a, Mikael, Rony och jag. Första stoppet var Fenix på söder och där drack vi öl och shotar. Dricka shot är ju kanske inte den optimala lösningen för att komma i stämning, man blir lätt lite ostabil av denna sortens dryck. Nåja, efter en stund kunde vi stället och drog vidare till Gröne jägaren och nu blev det fart på galoscherna. Öl och vodka lime flödade fritt och vi blev på ett strålande glatt humör. Jag lyckades övertala Mikael om att sjunga kareoke(felstavat), och om man nu ändå skall skämma ut sig kan man ju bjuda till lite och välja låt med omsorg. Varför sjunga det alla sjunger i fullan och rullan? Tillslut enades vi om Teddybjörnen Fredriksson, glad i hågen rusade Robban fram för att skriva upp Micke och teddybjörnen innan han ångrade sig. Och vad händer? Jo, det var för sent. Neeeeej. Men nu har han lovat att nästa gång framföra den exlusivt bara för mig. Kanoners. Kl 02,10 var jag dock hemma igen och nog tyckte jag att sängen hade lite svårt att hålla sig still under natten.


Igår hände något annat helt fantastiskt. Mitt Wii är nu inkopplat och invigt. Och nu vore det väl själva den också om man inte skulle klämma sig in i en liten nätt och fin 38:a till sommaren. Jag trodde i mitt naiva lilla sinne att detta spel gick ut på att laja. Ack, du hade fel min vän. På plattan, knappa in ålder och längd, och helt plötsligt fick jag all info framför mina ögon. BMI, vikt och min kropps ålder. Och det sved lite när texten blossades upp på en 50" tv. Ojdå. Och inte nog med att jag helst ville slänga mig ned i sopnedkastet, den lilla figuren jag valt som vägledare blev en tjockis när alla tester var klara. Hon följer mig, jag upp-hon upp, jag ned-hon ned. Ok, jag fick lite dåligt samvete och drog igång rockringen. No comments. Men vill ni svettas, köp ett Wii. Nu kommer jag att varje dag få info om tiden jag tränar och vikten jag (förhoppningsvis) tappar. Så nu måste jag ju få en getingmidja som Jasmine i Aladdin? Efter detta har jag nog inte så många alternativ kvar att pröva, skulle vara Farbror Kirurg då......


2 kommentarer:

Annika sa...

Lätt som en plätt- du får justera vikt och längd på din figur så att du känner att japp det är ju såååå som jag ser ut ;-)Typ 189 cm och 55 kg.
Jag har varit sugen på att skaffa ett Wii men med tanken på att få sanningen kastat i ansiktet på 50"-aren så avstår jag nog,eller kanske jag justerar sanningen lite...

När kommer bilder på hemmet?? Väntar och väntar:-)
Kram

Anonym sa...

Ja visst hade vi roligt på krogen det där ska vi garanterat göra om.
Men en kväll med att spela wii måste vi ju oxå göra låter himla kul kanske man kan gå ned nått kilo,fast se vart på BMI skalan man e, kanske inte så jäkla skoj...
kramar jasmine