måndag 1 december 2008


Aliasteatern och Tennstopet


I lördags hade Lena och jag en otroligt trevlig kväll. Klockan 18,00 var jag på plats hemma hos Lena på Kungsholmen, och då blev jag bjuden på starkvinsglögg och pepparkakor. Och med Hasses fantastiska övertygelse, provade jag för första gången att lägga lite grönmögelost på pepparkakan. Inte alls dumt. Sedan hade vi så trevligt att vi höll på att missa teatern kl19,00. Med högsta speed begav vi oss till Hälsingegatan och Aliasteatern. Där var vi inte helt på det klara med vad vi skulle mötas av.Vi blev fösta ned i en källare med stenväggar, och vi blickade ut mot scenen och där stod en parkbänk. Lena och jag är ju då sådana underbart odömmande människor och tänkte, ja ja, vi ger det en chans iallafall.Och vilken underbar föreställning! Helt galet fantastikt om fem människor som inte känner varandra men som under föreställningen knöts ihop av olika händelser. Stor bug och bock.

Efter teatern kännde vi för en liten rackabajsare och vi gick till Tennstopet, och det är den mysigaste krogen i hela Stockholm. Trevlig service och en utsökt vodka lime. Efter en stund fick vi nya bordsgrannar och det var ett glatt gäng från Norrland och vad skall en norrlänning dricka om inte en modern vargtass? Den består idag av tranbärsjuice och vodka. Men som med allt underbart så finns det ett slut, och klockan 00,45 haffade jag en taxi vid Torsgatan och åkte hem. Glad och nöjd somnade jag framför tv:n.

1 kommentar:

Harleen sa...

Superfin blogg, proffsig. Kul att du var på teater, glömm inte vår kommande bergman-kväll.

kram H