tisdag 23 december 2008




Ica Maxi
Idag var det dags för den stora inhandlingshysterin. Jag hade en lååång lista på allt som skall finnas i kylskåpet på julaftons morgon, skinka, sill, lax etc etc. Och nu var det ju så att jag hade en plan. Planen gick ut på att åka sent till maxi för att slippa trängas. Efter en koll på nätet blev jag varse om att de stängde kl 23,00 i dag. Ha, kanon då åker jag vid 21,30. Jag fick bilden i huvudet, jag, min kundvagn, och tomma oändliga gångar utbredda bara för mig. Och Beethovens "Moonlight Sonata" svagt i bakgrunden.


Nu var jag redo att ta emot Nobels slughetspris. För visst var jag listig som en räv, kan ju inte tänka mig att någon annan hade varit så smart som jag. Nu var det ju inte bättre än att ca 10,000 andra hade exakt samma plan som jag, (hur nu det kan vara möjligt????) Jag fick åter igen kl 21,35 trängas med kundvagnar, barnvagnar, galningar som sprang omkull mig som en bowlingkägla runt flinghyllan. Och som om inte trängseln var det värsta, det stod tomma gapande hyllor och skrattade åt mig, hahahaha, -du skulle varit har tidigare, nu blir du utan prinskorvar. Ja, med halva listan ostruken begav jag mig hemåt, slagen, besegrad och återvänder i morgon efter jobbet i hopp om att kunna komplettera listan....

1 kommentar:

Annika sa...

oj vad frustrerande....hoppas att du slipper trängas och att hyllorna är välfyllda idag!Kram