tisdag 9 december 2008


Livet på Stationen


Scenario 1:

Jag: -Hej!

Kund: -Har du ingen lök?

Jag: -Nej tyvärr....

Kund: -(spydigt) vad har du då, korv?

Jag: Tystnad

Kund: -Var har du dagstidningar, eller du kanske inte säljer det heller här?

Jag: -(surt) Precis bakom dig.....


Scenario 2:

Jag: -Hejsan.

Kund: Tystnad

Jag: -Var det bra så?

Kund: -mmmmmm

Jag : -Hej då!

Kund: Tystnad.


Scenario 3:

Jag: -Hej

Kund: -Varför har ni inte sänkt bensinen idag som alla andra?

Jag: -Jo, vi sänkte också idag!

Kund: -Nej, det har du (observera JAG) inte, det är samma som igår!!!

Jag: -Nej, vi sänkte med 10 öre idag.....

Kund: -Nej, du har fel.

(här går jag och hämtar min chef och faxet från Shell som bevisar bensinsänkningen)

Chef: -Här ser du att bensin sänkts idag.

Kund: -Jaha, ja vad bra.


Scenario 4:

Jag: -Hej.

Kund: -Hej.

Jag: -Var det bra så?

Kund: -Ja.

Jag: -10:- tack (en liter mjölk)

Kund: - Vad dyrt!!!!

Jag: - Jaaaaa....

Jag: - Hej då!

Kund: Tystnad.


Scenario 5:


(Jag bakar kanelbullar först på morgonen):

Jag: -Hej!

Kund: - Har du inga minibaguetter?

Jag: - Nej, jag har inte hunnit baka det än..

Kund: -Åhhhhhhhhhhh

Jag: - Hej då!

Kund: -Tystnad


(Jag bakar minibaguetter först på morgonen):

Jag: -Hej!

Kund: -Har du inga kanelbullar?

Jag: -Nej, tyvärr inte än....

Kund: -Åhhhh, vafan!!!

Jag: -Hej då.

Kund: sur blick.


Scenario 6:

(måndagmorgon kl 07:45)

Jag: -Godmorgon!

Kund: - Jag var här och tvättade bilen i lördags, och den blev inte ren!!!!

Jag: - Neeehe????

Kund: - Jag vill ha pengarna tillbaka!!!!

Jag: -Men om du tvättade i lördags varför sade du inte till på en gång?

Kund: - Jag såg det inte då!!!

Jag: - Men......

Kund: - Det är alltid bara skit på den här stationen!!!

Jag: Tystnad

Kund: Tystnad.

Jag: -Du kan få en ny tvätt om du vill?

Kund: -Nej, jag skall börja åka någon annanstans hädanefter.

Jag. -Ok, här har du pengarna tillbaka....

Jag: -Hej då.

Kund: -Hm!!!


(samma kund tre dagar senare):

Jag: -(lite misstänksamt)Hej.

Kund: Hej, hej!

Kund: -Ett Marlboro Lights, tack.

Jag. -Var det bra så?

Kund: -Nej, jag tar en korv också.

Jag: - Hej då!

Kund: -Hej då!


Och nu vill jag ge alla våra trevliga och helt underbara kunder en stor kram för att ni ger oss styrkan att orka med de svåra och jobbiga stunderna i vårat yrke.




1 kommentar:

Anonym sa...

heii,. lenamor her., fy f for noen sure kunder du har;( jeg tror jeg hadde blitt sprø:) du er jo alltid hyggelig,.,. de sure og grinete,. huff., håper noen innimellom er blide da <3 jeg er iallefall IKKE slik:) man skal være hyggelig,mener jeg <3 flott blogg du har., såååååååååååååå gøy å lese alt., kjempebra jo :O)))) klemmer fra oss i telemark <3