tisdag 16 december 2008


Julkartonger

Idag har jag sänt iväg mina paket och julkort. Ett paket skulle till Östersund, inga problems. Men paketet som skulle fara ända till Norge var det lite pyssel med. Eftersom Norrbaggarna valde att inte följa trenden med EU, så betyder det för mig som paketskickare att jag måste fylla i en blankett som skall fästas på kartongen. Namn och adress som vanligt, men sedan kommer det en ruta som frågar vad det är i paketet. Jag kryssar i "GIFT", ja, alltså gåva. Och i regel så har man ju paketerat in gåvor, speciellt nu i juletid. I nästa ruta skall jag fylla i vad paketet innehåller.....ja, men...Ok, innehåller (detta skall skrivas på engelska) books, toys, plastic and earrings. Jaaaaa, vilken överraskning till min mor och övriga familjen. Varför ens bemöda mig med att fint slå in alla klapparna, och knyta fint snöre om och klistra på en tjusig lapp med en go och glad tomte på och önska god jul? Vore ju lika bra att bara slänga ned alla sakerna och klistra igen kartongen. Nu vet de ju redan vad som finns i paketet. Och allvarligt, hur vanligt är det just i mitten på december att man sänder ett julpaket med två kilo kokain över gränsen? Men det är klart, vilken överraskad mor jag skulle få då.....

Inga kommentarer: