måndag 8 december 2008


Floating Julfest och Pengar


I fredags hade jag en ledig dag, och det fixade jag genom att gå fram till min chef med ögon större än E:T och böna och be. Ingen självrespekt gäller när man ber om en ledig fredag. Min lediga dag spenderade jag med att för första gången prova på floating. Man duschar och kryper sedan ned i en enorm takbox som är fylld med 30% saltvatten. Eftersom takboxen är tillverkad i plast så blir den ju lite halkig, och eftersom jag då inte är gymnast på elitnivå, så hade jag lite problem att graciöst krypa ned i boxen. Jag halkade runt på knä medans jag försökte stänga locket innefrån. Efter en liten stund hamnade jag iallafall på plats och låg där och guppade som ett näckrosblad i Ångermanälven en varm sommardag.

30 minuter senare var min tid över och den inhalkande proceduren utfördes, men denna gång baklänges. Nu ville jag ju lyxa till det ordentligt och hade beställt massage i 60 min. Åh, vad skönt tänkte jag och hoppade upp på britsen. Men massage-Micke hade andra planer. Han tryckte lite på ryggen och sade: -Du är spänd, bäst jag mjukar upp lite grann. Och min härliga nu-skall-jag-sova-massage, byttes ut mot en timmes förskräcklig knådande. Nog för att jag lätt kunde misstas för en vetedeg där jag låg och flöt ut över britsen.

På lördagen var det dags för personalmöte och julfest. Inga överraskningar här, jag åkte hem redan kl 21,30. Inte helt tillfreds med maten. Vattninga köttbullar, Ris ala malta soppa och nästan inget godis, förresten skinkan var det nog också lite fel på.

Söndagen spenderade jag i Farsta centrum. och nu var djävulen lös, julklappar och lite lulllull till mig själv. Med något svagt gnagande samvete kollade jag kontot på kvällen 5867 kronor och 88 öre hade jag på 2,5 timmar lösgjort från min budget. Men det blir lätt att kontrollen går förlorad. När man kommer in i butiken och ser just den där perfekta saken, är det bara att släppa alla hämningar. Likt en flock med hyenor som rusar in i en samling med asgamar för att nå zebrakadavret, är det en kamp på liv och död, och då går det inte att fundera på så banala saker som bankkontot.

Inga kommentarer: