tisdag 12 maj 2009

Chefen på solresa


Nu har våran chef stuckit till Rhodos på "konferens" (yeah right). Och han tyckte att lilla pytte mig skulle passa perfa som ställförträdande chef. Okej sade jag och började genast planera alla göttiga timmar inne på kontoret tillsammans med en cola zero och internet. Mohahahaha, drömma är alltid gulligt. Kl 09,30 i söndags (alltså för bara två dagar sen) lyfte planet med nosen åt söder. Och han hann nog inte sätta ned arslet på flygplansstolen innan det ringde från stationen, går inte att ta betalt för dieseln. Jag åkte och fixade det. En stund senare: kassan funkar inte, går inte att dra kort, no problems, jag fixar. Och så har det nu varit i två dagar. Crazy blazy säljare, kamerahaveri (detta är nu åtgärdat så försök inget), en galen kaffemaskin som måste avkalkas som ingen någonsin gjort. Och som pepparkornet i vaniljpuddingen stormade det in en chaufför idag och ville lämna en glassbox stor som hela Uppland. Här någonstans började trådarna att glöda lite smått. Om det fortsätter i samma takt kommer förmodligen stationen att ha flygit i luften innan bossen är hemma igen. Idag ringde chefen och jag började lite smått hulkandes att pipa fram alla mina olyckor, han fnös lite och skrattade mig rakt i örat och sade: - Ja, så här är det...hahahaha. Jaha. Och inte nog med detta, han påminnde oss om att vi måste använda den nya och fina skurmaskinen som han investerat i för dyra pengar. Resultatet? En liten pool i videorummet. Kanske dags att helt enkelt stänga för den här veckan, en skylt på dörren bara: "Tyvärr stängt pga inventering, åter öppet måndagen den 18/5"

2 kommentarer:

Jennie sa...

Jag kan ta glassboxen om du vill bli av med den :)

Pernilla sa...

Hahahaha, ja för mig är det inga problem, men frågan är vad chefen säger om den försvinner spårlöst:-D