söndag 31 maj 2009

Naturupplevelse #2


Med risk att bli tjatig, så handlar det här också om landet. Och i och med det så är väl alla införstådda med vilket tråkigt och ospännande liv jag lever. Men till handlingen: Jag var ju tvungen att i torsdags åka till landet för att återlämmna svärpappsen bil efter incidenten förra helgen (se tidigare inlägg). Och det här med fågelskådning har jag av förklarliga skäl lagt på hyllan, det var inte min grej så att säga. Så i torsdags eftermiddag när jag anlände, gav jag mig ut på grodsafari istället, vilket inte var så svårt med tanke på att det ösregnade och grodor gillar ju när det plaskar runt låren. Jag står inte först i kö för djurfotograferingen hos Animal Planet och nu utlyser jag en tävling: Den som först mailar mig och har lokaliserat grodan (som garanterat finns på bilden) vinner en hemlig present.
Mitt andra djurmöte hände i morse kl 06,04 när jag var på väg hem. Jag kom körandes på den smala grusvägen, när det skuttade fram ett rådjur mitt framför bilen. Jag hann såklart inte fotografera kräket och jag kan se det hela framför mig:
På väg hem efter en hel natts rejvande kommer de testosteronstinna rådjurskillarna med sina rådjursbruttsragg gåendes genom skogen. När de kommer fram till en väg vill de såklart staijla och utmanar varandra. Vem vågar springa framför nästa bil? RådjursRobban drog de kortaste strået. De ser förväntansfullt på den vita Chevan som kommer emot dem i hyfsad fart( coolare med större bilar, pinsamt att sätta livet på spel för en Fiat Punto). RådjursRobban gör sig redo, väntar på exakt rätt tillfälle innan han sicker rakt ut över vägen. På andra sidan står alla polarna och garvar: - Mohahahahaha, såg ni hur rädd hon blev? -Hahahahahah, ni missade inte bagaget som flög runt i bilen när hon tvärnitade, va?
Jävla skogshuliganer.

Inga kommentarer: