onsdag 6 maj 2009

Fjollywood


Nu har jag sett två stycken väldigt dåliga filmer. Black sheep handlar om får som attackerar, dödar och äter människor. Den andra My name is Bruce handlar om ett 200-årigt kinesiskt spöke, som dödar alla, till synes helt utan förklaring. Eftersom det nu inte verkar finnas någon gräns för hur dumma filmer som får produceras, har jag nu skrivit mitt egna manus. Och jag gör mig beredd att bli överhopad av finansiörer efter detta offentliggörande. Jag har ju bara snygga kompisar och sparar på så sätt in skådespelarlöner genom att anlita alla mina tjejkompisar. Here we go:


Dot Attack!

Alla tjejerna är på väg till en herrgård mitt inne i skogen för en festarhelg. Helt mirakulöst slutar våran sprillans nya BMW X5 av 2009 års modell , att fungera. Vi blir tvungna att gå den sista km. Väl framme kastar vi av oss alla våra kläder och springer i resten av filmen runt i minimala shorts och bikiniöverdelar. Vi festar och har superkul tills det börjar skymma......då blir vi attackerade av fyra miljoner ilskna nyckelpigor. De kryper in under huden och käkar upp oss inifrån. Eftersom alla har det nya mobilabonnemanget "Easycall" som bara fungerar innanför tullarna, kan vi inte ringa efter hjälp. Alla dör utom jag, eftersom jag kommer på att pigorna dör om man häller fruktsoda över dem. Och alla älskar fruktsoda och har köpt 6 liter var, så det finns massor. I gryningen linkar jag och snyggingen (tänkte mig Måns Zelmerlöv i den manliga huvudrollen) bort längs grusvägen mot horisonten. Ps: snyggingen kommer in i handlingen när han halv tre på natten kommer till vårat hyrda hus för att låna tändstickor till sitt stormkök.

The End.

4 kommentarer:

Jennie sa...

Manuset till din film borde få en Oscar 2010 tycker jag!!

Annika sa...

....du får inte glömma bort att när vi (tar för givet att jag har en roll) försöker att fly undan mördarpigorna så måste vi springa,skrikandes,viftandes med armarna och hela tiden titta bakåt och självklart snubbla, en klassiker :-)

Pernilla sa...

Jennie: Absolut, och ni skall alla få följa med till galan:-)

Annika: Hahahahaha, du är med såklart och ja, naturligtvis måste vi snubbla och skrika och vifta på armarna annars blir det ju ingen riktigt film:-D

Kram Pernilla.

Jessica sa...

Ja det lutar nog på bordellverksamheten om man åker ut haha. Lätt att du får kassatjänsten, själv ska jag bara gå runt och kolla så det är dammat och blommorna vattnade :) Man får bara gå här o vänta o försöka skita i om man blir utan jobb :( Kram