söndag 24 maj 2009

Helgen på landet.....

Ingen vistelse på landet utan att grilla. Och tjohooo vad det brann....
Eftersom jag fick sitta ensam mestadelen av helgen(se nedan), roade jag mig med att springa runt och fotografera. Och visst kan det vara ganska vackert i den svenska naturen?

"Landet"

Jag gav mig fan på att jag skulle få fart på vedspisen. Hur? En halv ask tändstickor, en tidning och en papperskasse senare. Och se vad det kokar! (det är torsk ifall någon undrar)



Jag vet ju visserligen ingenting om träd, men dessa ser inte riktigt fit for fight ut.


Sedan var det ju det där med allt skräp. Jag vägrade att hjälpa till med den enkla motiveringen "jag har semester". Det resulterade i att jag fick sitta ensam nästan hela helgen medans de andra flängde fram och tillbaka med skräp och tog 15 mila resor för att äta. Men det var det värt.


Och en.....


...förfärligt...


...massa skräp blev det.


Efter ännu en resa och jag blev sittandes själv mitt i skogen, ringde lilla prinsen och frågade om jag ville ha något. -En rosa minilaptop, svarade jag. Och väldigt snopen blev jag när han kom tillbaka med en rosa minilaptop. jag blev lite kär i min data och undrar nu om giftemål mellan människa och datorer är tillåtet?


Summa kardemumma? En på det stora hela en väldigt bra helg.











1 kommentar:

Jessica sa...

Hallå vart hittar man sådana prinsar? Vill åxå ha en :)

Självklart är du välkommen att flytta hem till mig.. Det gäler att ha tålamod och leta upp sin motivation om den nu har sprungit och gömt sig =)

Fin fina bilder ser skitmysigt ut vill med ha en stuga? Kanske om jag hittar en rik karl? KSa man kanske gå från början i taxeringskalendern?

Kramelikram

Jessica