tisdag 31 mars 2009

En 1000-lapp


Idag när jag letade efter mitt lilla anteckningsblock, stod såklart mina handväskor först på tur för genomsökning. När turen kom till min stoooora lila väska hittade jag inte mitt lilla block, utan något mycket bättre. En 1000:- sedel. I sidofacket med alla tuggummipaket och halstabletter låg den intryckt och bortglömd. Min första tanke kunde ju ha varit att: -Åh, vad bra en tusenlapp att sätta in på sparkontot.... Men, HA, vem försöker jag lura? Nej, min första tanke var: vadskalljagköpavadskalljagköpavadskalljagköpa? Återkommer senare om vad jag använde min peng till.
Ps: Om någon undrar så låg mitt lilla block i byrålådan.

2 kommentarer:

Jennie sa...

Tjejen med guld-väskan :) Får man fråga var det går att köpa såna väskor? Som det växer sedlar i :-P Kram

Pernilla sa...

Hahaha, ja, de är ytterst sällsynta och finns bara på Crispins i Tyresö centrum:-D

Kram Pernilla.