fredag 6 mars 2009

Stackars liten


Så här ser lilla hjärtat ut just nu. Tratt på huvudet, rakad och smärtlindringsplåster på magen. Herrgud, jag trodde jag skulle svimma när jag hämtade henne i Bagis i går. Jag tog ledigt från jobbet och var hemma och vah:ade igår. Hon blev lite sjuk av plåstret och kräktes i sin korg, ok in med filten i tvättmaskinen och hämtade filten från den andra korgen. Jag tyckte så synd om henne att jag tog upp henne i min säng.....mera kräks. Upp och hämtade nya sängkläder, bädda rent i sängen, och väntade att filten skulle bli klar i tvättmaskinen, sedan in med sängkläderna. Lade henne i sin korg igen...blörk, nästa kräk. Hämtade reservfilten och in med kräkfilten i maskinen(fick vänta på att sängkläderna var klara såklart). Och naturligtvis fick hon lite på sitt ben, och det får inte bli blött så jag kunde inte tvätta henne. Fick torka lite försiktigt. Sedan skulle vi ut så hon skulle få kissa, jag lyfte upp henne och glömde bort att hon hade kräk på sig, så då blev det att tvätta min jacka idag också. Herreminje. Tur att hon är en liten hund. Tänk om hon hade varit en jätte St Bernhard. Ouiiiiii, vad jobbigt DET måste vara. Men sedan var det lungt, och idag har hon hållt sig utan att......hm, vill inte skriva det ordet igen. Men det positiva med att ha nytvättade filtar överallt i hela lägenheten är ju att det luktar sommarblossom i hela huset. Var sedan vaken hela natten och låg och glodde på henne...ifaaaaaall.......Jag ber nu om ett snabbt tillfrisknande, så hon blir sitt gamla glada sig själv igen. Nu skall jag gå och sova. Vi härjade runt till kl halv fyra i morse, så lite sömnig är jag allt.

1 kommentar:

Annika sa...

Stackars lilla fröken von tratt ;-) Hoppas att hon är piggare nu.Kram