onsdag 4 mars 2009

Vovven på sjukan


I morse kl 07,30 lämnade jag min älskade lilla vovve på djursjukhuset i Bagis. Hon skall operera sitt lilla knä som hon har skadat. Nu kl 12 kunde jag inte hålla mig längre utan ringde bort till Bagarmossen och frågade hur det hade gått. Receptionsten suckade lite (vi hade kommit överens om att DE ringer när operationen är klar) och förklarade att så länge jag inte hör något så är det bra. Men jag hann iallafall lirka fram att hon nu ligger på uppvakningen. Varför vänta när man kan ringa och driva de stackars veterinärerna till vanvett med sitt hönsande.

I helgen hade jag min bästis på besök. Vi tittade på film, var ute och partade ända till kl 21,00. Vi åt gott på Greken på hörnet och drack ännu godare när vi kom hem. Vi har spenderat mycket tid i scrappbutiker och gjort av med alldeles för mycket pengar. Nu är hela köksbordet gömt under papper, pennor, stämplar, brads och en massa andra saker som jag inte ens vad jag skall göra med. Men det är ju så kul att sitta och klistra och klippa(eller skära som jag numer gör med min superskärare med linjal). Tyvärr så är underbart kort och Annika åkte hem på söndag kl 13,00. Men nästa gång bär det kanske av till Prag. Strosa runt i Prag och titta på gamla hus och döingar i silverkistor, sätta sig på "mitt" café och dricka en kaffe och bli uppassad på hotell är ju det bästa som finns. Och hotellfrukostar serverar ju lite annat än kardemummaskorpor och kaviar.

2 kommentarer:

Anonym sa...

Så klart att det går bra och snart är lilla gumman hemma igen!
Man fååååår vara "pjoskig" i detta läge!
Kram

Anonym sa...

Hejsvejs!Läste att lilla hjärtat varit på Bagis..
Hoppas att allt går bra.
Kramiz M. Pigg