lördag 21 mars 2009

Vad fan har hänt?


I morse vaknade jag vid 07,00 och började genast planera min resa till Ica Maxi. När jag satt i bilen på väg med Alex C feat Y-Ass hest vrålande " Du hast den schönsten arsch" ur högtalaren, var jag såklart ascool. Men förresten är jag för gammal för att ens säga det ordet. Då kom jag att tänka på vad jag gjorde för 12 år sedan. Jag hängde jämt med mina partypolare Sanna och Jessica och det var party varje helg. På Collage var det perfekt att vara, öppet till 05,00 och bara hysteriskt dunkande. Och att sedan vingla in på närmaste McDonalds och äta en kletig hamburgare tillsammans med urvälta colaburkar och spyor, omringade av stupfulla sista-minuten-panik-raggare, och själva sitta illaluktande med sminket långt ned på hakan, ja det var livet det. Tänk om någon då kommit fram till oss kl 07,30, där vi satt på Ropstens station och väntade på Lidingöbanan, och fråga om vi skulle följa med på Ica Maxi? Vi hade förmodligen skrattat oss sönder och samman, om vi hade kraften.


Har ni sett den där reklamen på animal planet? Den där när det står ett helt gäng med gnuisar vid en sjö och dricker vatten, och helt plötsligt kommer det en krokodil och hugger tag i en av dem. Just så är det för mig. Jag står på kanten och vinglar och när jag minst anar det kommer ålderdommens hemska käftar att dra ned mig i en djup avgrund av komplicerade broderimönster och bröstkarameller.


Som kompensation av detta faktum köpte jag en massa hippa tidningar att slicka mina sår med. Tänkte köpa Cosmopolitan också. Men på den stod det "modemagasin för unga kvinnor", ja, okej skit i den då......

1 kommentar:

Anonym sa...

Ha Ha Ha .... vet inte vad jag ska säga ... är helt j-la mållös... skribent eller krönikör inget du funderar på? du skulle bli kändis!
kram kram
Linda Still Many money