tisdag 10 mars 2009

Pokerkväll


I lördags hade Prinsen pokerkväll. De är fem killar som turas om att ha pokerkvällen, och då förväntas vi kvinnor att laga mat. Jag gör det alltid enkelt för mig och gör tacos. Kvällen var som den brukar, vid 17-tiden stormar de in allihopa, och som en svärm med gräshoppor tar de över lägenheten. Det spelas kort, leks med guitar hero med extra bank på trummorna, det springs upp och ned till och från terassen för rökpauser. Man får en liten känsla av ungdomsgård.Ibland blir det högljudda samtal där nere i köket, men jag har vant mig. Och kl 03,00 var de klara. Men de är ju så snälla och goa grabbar så allt är förlåtet. I söndags morse när jag steg upp, hade de till och med städat efter sig(!!!), skåpen var rensade på allt ätligt, men i gengäld fanns det inga flaskor eller chipspåsar så långt ögat nådde. Pussgurkor. Men så idag slängde jag ett öga ut på terassen och där fanns det bevis kvar. Översnöad askkopp och ett glas och en flaska.
För er som undrar hur hunden mår: Hon är mycket bättre, äter och är precis som vanligt, med undantaget att hon hoppar runt på tre ben. Tack för allt stöd som jag fått under denna, för mig, traumatiska upplevelse. Jag tror att det har varit värre för mig än för hunden, jag är en riktig hönsmamma:-)

Inga kommentarer: