tisdag 23 september 2008


Franska


Idag började franska kursen. Och till vilken nytta då undrar ni nu? Njaee, bara en annan av mina vanvettsideér som jag måste genomföra för att växa som människa. Eller kanske bara för att jag helt enkelt inte hade något bättre för mig på tisdagskvällar mellan 18,00 och 19,30. Nåja, iallafall, jag kommer tillslut rätt efter att smygit runt i byggnaden som en Impala på vakt, kikat runt hörn, frågat i restaurangen (tyvärr hade tjejen där ingen som helst aning om sin jobbadress...????), ålat mig runt i trapphus, gjort mig ett med betongväggar. Tur att ingen ringde insatsstyrkan, skulle själv inte velat ha mig smygandes runt i huset. Jag gillar annars att se skum och hemlig ut, dock inte i främmande miljöer där ingen vet vem jag är. Sådant kan få hemska konsekvenser. När jag äntligen sitter på plats i lokalen och försöker se så cool ut som möjligt, kommer presentationen...inga problem. Sedan kommer frågan som är såklart oundviklig.....Varför vill du läsa franska? Alla svarar snällt: - Min fru är fransyska......-Vi har superrika vänner som bor i blablabla och vi vill åka dit och stila lite....osv osv. Läraren vänder sig mot mig - Och du? -Ehhh, jaa asså... Läraren fortsätter. -Vad har du för erfarenheter av Frankrike?......-Ehhh.....-Jag har sett Råttatouille???? Okej, jag kanske inte blev kursen tuffaste den här gången, men vänta bara...Nästa gång skall jag gå en kurs i flygplansteknik, och flygplan har jag erfarenhet av minsann. Jag har flygit en massa flygplan.
Sååååå, vad lärde vi oss idag?....Inget.
Bantningtävlingen då?
Tuffe Gunnar upp 0,5 kg
Jag ner 100 gram.
ANNIKA: Förlåt mig så mycket, jag har ju glömt att tacka för kortet. Det var helt underbart:-) Du får skicka mig en räkning samt du-har-inte-tackat-böter.

3 kommentarer:

Annika sa...

Viva la france ;-) starkt att börja en franska kurs och bara av den enkla anledningen att du "har inget annat för mej mellan 18:00-19:30 på Tisdagar" :-D
Kul att du gillade kortet, det är inte tal om att betala något och jag skickar inte ut några du-har-inte-tackat-böter heller hahaha
Kram

Brunetten sa...

Tackar och bugar djupt.
Du är väl för go du:-) Det är ju så hiiimla tråkigt att få böter, kul att jag klarade mig den här gången.

Anonym sa...

Hej. Såg din kommentar hos mig. =)
Jag håller med dig. Jag tror knappast det är något förutspått, utan att det bara blev så av en slump, sen har folk hittat massa konstigheter. Jag menar bara att det är lite skrämmande att det finns så mycket som var lika!