fredag 5 september 2008


Veckan som gått...och handsken


Jaha, en vecka till av mitt uberliv har passerat revy. Och vad har hänt.....inget. Kommer hem från jobbet, klämmer en påse godis för att sedan knoppa in med gnagande samvete vid 18 rycket. Var är prinsen med sin vita springare? Han som skall komma ridandes och snyggt fånga upp mig i farten, och slänga upp mig på sin fina vita häst? Nu är det väl kanske så att jag inte är lika smidigt byggd som Törnrosa, och resultatet av det vackra lyftet skulle sluta med att prinsen ramlar av hästen och dråsar i marken. Inte mycket romantik i den bilden kanske. Men efter att ha betat av tre Ingmar Bergman filmer den här veckan, så går de romantiska fantasierna på högvarv. Nåja, livet tuffar vidare med eller utan prins på vit springare.


Sååå, vad är det med handskarna då? Jo, bästisen Linda kom med en födelsedagspresent, och 36 eller 6 år, ett paket är ett paket. Och vad finner jag där, jo handskar att ha när vi tränar(vilket vi aldrig gör). Skitbra ju. Tack gumman. Och inte nog med att de skyddar mot valkar i händerna, man ser ju så attans cool ut också. Nu är det så himla illa att jag ställde mig på en våg idag och nu har jag kommit fram till det otäcka XO strecket så nu kan man ju hålla sin för garv. Fram med bollen och i med strömkabeln till träningsmaskinen Nu jädrar skall det bli allvar. Så nu håller vi tummarna att jag skall kunna kränga mig i den tuffa Rockabilly klänningen på julfesten. To do or not to do.

2 kommentarer:

Anonym sa...

be or not to be that is the question! med eller utan hanskar är du grymy cool!!!!!! törnrosa är en tönt så se inte henne som nåt att sträva efter there can only be one pernilla keep it real babe!!!

Brunetten sa...

Ahhhhhhhhhhhhhhhhhh, vad bra bra jag känner mig nu. Kram på dig.