onsdag 24 september 2008


Känslig? Läs icke detta!


Som jag tidigare nämnt så är mitt jobb ett enda stort betongklätt vuxendagis. Och idag fick jag bevis nummer 128. Jag jobbar i stordel bara med män, killar, karlar eller vad man nu skall kalla dem. Dagens benämning på dessa skall nog rättvist vara småkillar. Ja men vad hände då? Jo, jag är ju van att svara på diverse "tjejrelaterade" frågor som tex, hur känns det att föra in en tampong? Hur ont gör mens? Varför använda B-h? Vad gör en ögonfranstång för nytta? Osv osv, ni har greppat konceptet. Och dagens fråga var: -Är du rakad? -Det tänker jag fan inte svara på. Och då kom lillkillen fram. Åter till dagis.....-Nananana du är inte rakad piluttadej. Men för djävulens skinn och ben. Hur hanterade jag detta då? Jo, på ett mycket moget och förstådigt vis.....Utan att veta ordet av det har jag hyveln i högsta stridsposition. Jäklar också, av alla dumma saker vi hittar på och plågar våra kroppar med måste detta vara det absolut dumdristigaste. Vad tjänar det till? Först skala rent, sedan klia för att avsluta med att stickas?????Och VARFÖR???? Ja, det var ju just det. Tror ni att jag kommer att gå fram till den nyfikna retstickan och stolt tala om att nu är det gjort...Nej. Men vad är det då som gör att vi plågar och maskerar oss dagarna i ända bara för att.......ja, inte vet jag. Det måste vara något erotiskt. Men kolla in gräsanden, hanen grön och glänsande vacker som en sagoprins i morgondimman, honan brun och grå och tråkig. HA, perfekt, inget tjafsande. Nejnej, ta mig som jag är eller låt bli. Naturlig look gäller imorgon, mitt nya liv som gräsand..........lite mascara bara kanske..............och lite eyeliner.......

2 kommentarer:

Anonym sa...

HERREGUD!! Va roligt du har det på jobbet då, en annan får ju sitta inskuffad i en hörna å hoppas att nån kommer ihåg en under dagen. Ingen som frågar mig nåt inte, snyft. Har fått mig många skratt ikväll iallafall du e bra rolig du.Tack för hjälpen me länken e ju inte så hajj på sånt här som du vet. Tack för att du delar me dig av ditt virriga liv kramar Jasmine.

Anonym sa...

hår å åter hår nej du pernilla frågar du mig ska man bara ha det på huvudet kanske lite i ansiktet oxå och DÅ MENAR jag ögonfransarna och inget annat! jag säger som samntha.... I could be on deathrow AND not have that situation.. Linda over and out... tänk på hygienen och lukten D.S ha ha ha