onsdag 10 september 2008



Håret!


Då var det dags igen. Vad har jag orsakat för att få ett hår som mitt? Jag tvättar det och låter det självtorka, jo, ganska ok. Men om jag nu får för mig att borsta håret efter att det torkat då händer det saker, otäcka saker....(Annika, you now what i´m talking about). Det som händer nu är jag får ett hår som Claire Wikholm, och allvarligt, hur kul är det att gå ut och alla förväntar sig att jag skall svida om till paljettklänning, ställa mig i ett gathörn och mima till "The Supremes"? Nej, det enda alternativet ut ur fördärvelsen är att koppla in min högteknologiska platttång föna tills håret glöder och sedan platta,platta,platta. Nu kan jag gå ut.....om det inte regnar förstås. Om det skvätter ute tar det omkring 8-9 sekunder innan det frizzar sig och min alldeles egna svintolåda tornar upp sig. Och det konstigaste är att INGEN i min släkt, vare sig på mammas eller pappas sida har ett hår som mitt. Jo, lite vågor kan man se i familjealbumen, men inte detta krull som jag straffats med, undrar varför......1864 mördades tre personer av arsenik i nattvardsvinet i Silbodal, jag var nog inblandad i det.
Nu är det ju så fiffigt att det finns plattänger. När jag och bästisen Annika var små (mindre) använde vi strykjärnet, resultatet blev ett platt hår, men med lätt vinklad tuppkam. Men herregud, vi gjorde ju vad vi kunde. Och nu har jag spätt på eländet med en färgning också. Undrar om jag får tillåtelse av chefen att jobba med toppluva imorgon?


Tuffe Gunnar (på jobbet) och jag har startat en liten vikttävling. Den går ut på att vi håller på till julveckan, och den som tappat mest vikt skall få av vinnaren ett presentkort på 200:-, i valfri butik. Förloraren bestämmer alltså var vinnaren skall shoppa. Kul tycker vi. Nu är det så jädra illa att vi startar på samma vikt.......Rättvist kanske, jo det är sant, med hujedamig, jag har samma vikt som en riktig karl. Phuuuuuu. Så vad skulle jag göra när godistarmen vrider sig i kroppen och jag känner abstinensen krypa närmare? Jo, jag åkte och köpte en ny mobil. Fear enough, eller???? Snygg är den iallafall.

Dagens motion: Lite svagt kämpande på maskinen och med bollen plågade jag magen några minuter.
Godis: Nopp.

2 kommentarer:

Annika sa...

Mohahaha kom ska jag platta håret på dej med mitt strykjärn ;-)Vilka minnen jag fick av ditt inlägg....
Snygg mobil jag vill oxå ha en ny typ NU! Kramis

Brunetten sa...

Ganska skojsigt att tänka på det eller hur:-D
Nästa gång jag hälsar på dig, för du allt slita fram strykjärnet..hahahahahaha. Ja, vi hade mycket knas för oss i våran vilda ungdom.

Kramar i massor.