fredag 16 januari 2009

Att Tänka På När Du Handlar


Det finns några små saker att tänka på när du handlar:


1. Var så otrevlig Du kan, annars kan ju kassapersonalen trivas på sitt arbete, och det får inte ske. Kassapersonal ska veta att de inte är lika betydelsefulla och viktiga som Du.


2. Om Du handlar på en stor affär, exempelvis en Ica Maxi, och Pågens lingongrova är slut. Se till att Du inte letar upp behörig personal för frågor. Haffa gärna ett pryo och skäll på, detta för att Du inte skall få ett verkligt svar, utan kunna mala på i princip hur länge Du vill.


3. Skall Du handla en lampa till bilen på en bensinstation, och just din lampa är slut. Passa då på att skälla ut personalen för något annat som Du vet att denne inte klarar, tex oförmågan att byta ett avgassystem på en Amazon -69.


4. Säg att Du skall handla ett par skruvar för 13,50 i ett byggvaruhus. Betala inte enkelt med kontanter, utan visa hur viktig just Du är genom att betala via kundnummer i nämnda affär. Tänk på att inte genast berätta vad ditt kundnummer är, utan ta chansen att fördumma kassapersonalen genom att sucka och tycka att kassapersonalen är helt odugliga som inte vet just ditt kundnummer. Du som handlar 3 gånger om året och är en otroligt stor och betydelsefull kund för företaget.


5. Om ditt kontokort har dålig magnetremsa och inte fungerar, byt inte ut det. Då missar Du många gnälltillfällen. Påpeka gärna flera gånger hur dåligt det är på just den butiken, för kortet krånglar ju ALDRIG på något annat ställe.


6. Gå gärna runt en sväng i butiken och bestäm dig för att vilja ha något som inte finns. På det sättet kan Du högljutt beklaga dig om vilken dålig butik Du haft missnöjet att besöka.


Om Du följer dessa enkla punkter, kan Du somna nöjd och belåten med dig själv för att ha spridit glädje och medmänsklighet omkring dig.


5 kommentarer:

Anonym sa...

Haha, känner man igen sig som den lilla pryon eller?

Anonym sa...

Hahaha, de ska vara Emelie.. Men mina fingrar är som bekant en aning tjocka!

Anonym sa...

Ååå så rätt! Man bara sitter och nickar :) Inte så att man känner sig som kunden...utan som den på andra sidan disken :-) Du borde skriva en avhandling om det här!!

Anonym sa...

Hahahaha, detta ämne skulle man kunna ägna mycket tid för. Nya muntergökar varje dag:-D

Kram Pernilla.

Anonym sa...

Hmmm kanske ska pröva å sedan hänvisa till pernilla du vet ju faktiskt hur saker ska va!
kram från en bitter f-ta till en annan hahahah /linda