onsdag 28 januari 2009

Ooooops


Idag efter jobbet åkte jag direkt till Haninge centrum för att ta en fika med Jessica. Vi möttes upp och lite sådär smygande kom känslan av att jag glömt någonting. Blicken började flacka nervöst och ett lätt skruvande i stolen påbörjades. Men jag tänkte bara, äsch, det är nog inget. Efter fikan skiljdes vi åt och jag gick in på en kaffebutik för att köpa smaksatt kaffe. Spånade runt där en kort stund, köpte mitt kaffe och lallade vidare. Mötte Lina och hennes sambo, stod där en liten stund. Klockan tickade på och jag kom fortfarande inte på vad det var som gnagde långt därinne i huvudet. Sade hej då, och halkade in på MQ. Tog god tid på mig och hittade en ursöt klänning från Bondelid, och halva priset var det också. Ha, taget. Gick fram till kassan, helnöjd med mitt klänningskap för endast 249:-. När jag precis lämnat fram mina pengar slog det mig. BING!! Parkeringsskivan. Jäklar, stress, stress. Ilade snabbt ned mot parkeringen, reklamskyltarna svajade i vinddraget. Närmar mig bilen.....snälla, snälla. Men nix, inget snälla. Såg den vita lappen långt innan jag nådde bilen. 350:- i böter. Attans också. Antingen är jag utan mat i fyra dagar eller så bestämmer jag mig för att klänningen kostade 599:-för att kompensera eländet. På vägen hem kände jag för att hämnas på systemet och bröt mot en trafikregel, (som vid upptäckt inte skulle straffa någon annan än mig själv),denna något barnsliga vendetta gjorde mig helt nöjd och till freds inombords. Mohahahahaha.

Inga kommentarer: