lördag 3 januari 2009

Nyårslöften????


Nu går nyårslöften på högvarv igen. Men allvarligt, är det inte lite orättvist mot årets alla andra dagar? Och varför just på nyårsafton, skulle det inte gå lika bra att börja sitt nya, hälsosamma liv den 24:de Maj? Jag menar, du ligger där på nyårsdagen, kan inte ens blinka utan att må illa av allt champangedrickande kvällen innan. Du ligger blek och sjuk som en försökskanin i soffan och ser slött på teven, har precis ringt och beställt hemkörning av en pizza med guds alla tillbehör på: ananas, extra ost, kebabkött, oliver, beasås, havreflan och stuvade makaroner. Kraftansträngningen att öppna dörren för pizzabudet resulterar i att du svimmar mitt på hallgolvet. Bara att veta att pizzan finns i huset gör dig sjuk. Är det då, just då som du skall påminnas om vad du skränande lovade dig själv inför alla dina vänner och ytliga bekanta 11 timmar tidigare på en raketfylld parkering? -I morgon börjar mitt nya liv, jag skall jogga och gå på pilates varje dag och bara äta nyttigt!!! JIHAAAA. Så mitt i Ivanhoes vilda äventyr skall du stänga av tv:n, leta upp dina gamla joggingkläder från källaren, snöra på dig dojjorna och bege dig ut på en 2,5 mil lång joggingrunda?......Yeah right.....troligt...... Och hur är det med mig själv då? Jag skall börja mitt nya extremt hälsosamma liv på måndag. Varför då? Jo, enkelt, jag börjar mitt nya liv varje måndag.

2 kommentarer:

Annika sa...

Tänkte kolla din playlist men du är väl inte klar ännu :-)

Kram A

Annika sa...

Hihihi allt från Judas till Mozart.... I love it :-) Kram