söndag 1 februari 2009

Det är över nu......


Inget mer godis, inget mer chips, inga myskvällar med handen i chokladlådan, inga mer kakor och muffins, slut på glass med grädde och gelehallon, inga fler mumbo jumbo kaffe med smak och mumsmums på. Ok, vad är nu detta? Jo, detta är ingången till ett mentalt fängelse, nja, inte riktigt så illa kanske, men fan bra nära. Nu har jag tagit beslutet, nu får det vara nog. Eftersom jag är helt oduglig med alla mina miljoner försök att gå ned i vikt själv, så har jag tagit proffshjälp. I morgon skall jag träffa min personliga tränare/dietist som ska se till att jag kommer iform(hur nu det ska gå till......) Hon heter Lotta, är tränare och instruktör i allt som har med motion att göra, hon är även dietist med lång erfarenhet. Vet inte riktigt hur jag mentalt skall förbereda mig på detta, men jag kommer förmodligen att befinna mig i en sockerabstinensdvala nu de närmaste fem månaderna. Men, tro inte att jag glömmer er kära trogna läsare, nejhejdå. Jag kommer naturligtvis hålla er ständigt uppdaterade hur/om det går framåt till mitt mål. Eftersom jag förmodligen inte kommer att ägna mig åt så mycket annat än att gå ned i vikt så förbered er på mycket gnälliga inlägg framöver. Jag har ju 1000:- presentkort på Lajm, och det hade jag tänkt använda till en Odd Molly klänning(som i dagsläget varken finns eller skulle sitta speciellt bra i min storlek), och den tänkte jag ha på våran årliga kryssning. Så, jag säger bara....suuuuuuuuck. Kanske skall jag springa ned på svampen och köpa lite godis så här sista kvällen...eller.......Wish me luck friends.

4 kommentarer:

Annika sa...

Nääää vilken svikare ;-) detta betyder att även jag måste ta mej ur sockerträsket...Undra vad jag ska ha som "sockerbit" för att ha motivation till en eventuell viktnedgång...beställa ringen i mindre storlek? om jag nu fåååår någon ring vill säga!
Kram o lycka till! /A

Brunetten sa...

Ta företagskortet och åk och köp din ring. Det har du gjort dig förtjänt av:-D

Japp, nu sviker jag sockergänget. Men det är värst för mig, jag ser ut som en kub, kort och tjock. medans du är lång och snygg.

Kram vännen så syns vi snart:-)

Anonym sa...

Oh lite läskigt... tänk om lotta är en Anna skiper a la gestapo style... ja du överlever du 14 dgr så blir ja mäkta imponerad!!!
men skulle jag mot förmodan bjuda dig på Max och du tackar nej skulle jag bli ledsen.... men som den vännen jag är kommer jag stötta å motivera dig i den mån jag kan gumman! NO BS!!
kram Linda binda

Anonym sa...

E du inte klok SLUTA me godis det som e det bästa som finns. Ja hoppas verkligen hon inte e nån Skipper då får du väl bara alger å tugga på. Fast ja skulle nog oxå behöva sluta me godiset men det e ju så jäkla gott, å va fan man lever ju bara en gång om så lite kortare kanske. Men lycka till kramar Jasmine syns i helgen.