tisdag 3 februari 2009

1:a dagen


Idag började vi med mitt nya liiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiv. Ja herre min skapare. Först ett samtal med min PT(visst låter det häftigt?) (ännu coolare: det är ju mina initialer märkte jag nu...) ja, iallafall till ämnet, vi satt ned och talade ut i 1 1/2 timme. Både det ena och det andra skulle redas ut. De två första veckorna nu får jag inte ens tänka på godis och läsk och kakor och muffins och chilinötter och sdqwjhfiuagrf iwyatriour. Oj, förlåt, tangentbordet blev nerdregglat. Hon var optimistisk och jag var godissugen. Men som hon sade till mig, nu har jag prövat mitt sätt i 20 år, och det fungerar ju uppenbarligen inte, så nu provar vi hennes sätt. Ok, no problemas. Men hon lovade mig att det inte kommer att bli en vals på chipspåsar. Jag skall äta 6 gånger per dag. Då började jag pipa lite försiktigt om att Victoria Beckham hon äter ju bara.....en blick från min PT och vi talade inte mer om saken. Som tröst i eländet fick jag min Lili & Sussie cd idag som jag var en stolt vinnare av på Tradera. Lyssnat öronen blodiga på "Bara du och jag"...bara du och jag en sista gång, håller om varann och dansar tillsammans...lalallalalala. Nostalgi på högsta trappsteg.

Dagens redovisning:

1tallrik fil med musli, 1 rågmacka, keso med kokt skinka, grönsakswok med kyckling och 1 äpple.

Motion:

39 min på Wii och 2 min på pilatesbollen (skratta lagomt, den är väääldigt jobbig skall jag säga)

2 kommentarer:

Anonym sa...

hahaha du skriver ju bara föööööööör bra! Lotta och Mrs Beckham jobbar inte på samma sätt gumman, Victoria svälter sig och Lotta får dig att äta 6ggr per dag ock ÄNDÅ gå ner i vikt!!! schysst deal:) kram Linda many money

Anonym sa...

Du är såååååå coooool.
När du kommer i dina fornarina vill jag vara med, räknade ut åt en annan kompis som vill gå ner i vikt att om hon fortsätter tappa 3 kg/v kommer det inte finnas nåt kvar av henne i vecka 29.Vore lite trist faktiskt.. Hi hi
Ta`t lungt. Ses på måndag så byter vi Bergman!!!!! /M.Pigg