lördag 14 februari 2009

Lili & Sussie


När jag slog mig ned i soffan i kväll med min godispåse (för 9,66:-), så slog det mig att jag hört ryktas om att melodifestivalen har börjat. Ok tänkte jag och letade reda på rätt kanal. Nu är det ju så att jag inte tittat på MF de här senaste 15 åren, så lite vilsen med alla regler var jag allt. Men, till saken. Jag såg att Lili & Sussie skulle sjunga den första låten och min glädje fann ju inga gränser. WOW. Ni som läser min blogg vet att jag har en nästan lite sjuklig förkärlek för 80-tals musik. Och vad kan då passa bättre än detta? Jag hoppade runt i soffan som en loppa i en Afghanpäls och ylade av lycka. Och nu sitter jag här med knutna händer och ber om ett snabbt cd-släpp.

Mat idag: Fil och musli(det började bra), fiberpastasallad med kräftstjärtar, godis för 9,66:-, 6 st chokladbitar ur en ask Paradis, och alldeles för mycket taco.

En liten jag-mötte-lassie: En dag för några år sedan när jag jobbade på en bensinstation så kom Lili in och betalade sin bensin hos mig. Hur wowigt var inte det då?

2 kommentarer:

Anonym sa...

lilli å sussi svavar de så??? äh skit sak samma. Sorgligt är det, jag tycker dom ska ägna sig åt det de gör bäst.... djurens ö och de stackars djuren! metallica kanske?
Japp det kan bara vara Linda no cash hehe

Anonym sa...

Ok....har kommer en låååång förklaring. Jag använder den gamla stavningen på lili och sissie, med två s i sussie. senare bytte skivbolaget och det blev bara ett s. Men du vet....jag är ju kvar i gamla gängor.
Och nej ingen j-ä metallica. Det är tramsigt:-D 80-talspop skall det vara.

Puss.