söndag 22 februari 2009

But What The F**k


Idag har det snöat i den Svenska huvudstaden. Jag vaknade i morse och var förskyld och bestämde mig för att stanna i sängen hela dagen. Jag har tittat på Ice Age och Kejsarens nya stil och ätit polkagrisar. men tyvärr så blev jag lite bättre på eftermiddagen, och då kom jag ihåg var Lotta sade till mig i fredags: -Och nu tar du promenader i helgen. -Jaaaråå, lovade jag. Men allvarligt? Prommis i dessa snömassor är ju helt uteslutet. Så jag fortsatte och suga på min polkagris och klämde lite Simpsons. Kl 20,00 kom jag på att det fanns ingenting i kylskåpet. Så det var bara att dra på sig paltorna och bege sig till Ica Maxi. Min bil var utan att överdriva en enda stor snöhög, och jag förbrännde säker 500 kcal bara på att sopa av den. Två bilar hade kört i diket och en var på väg ned. Hur går det med motionen då? Jovars, framåt. Nu har jag varje måndag ett pass step och direkt efter det ett pass core. Så jag kan ju hålla mig för de stora skrattanfallen iallafall. Jag har inte gått ned, men inte upp heller så det är ju positivt. Nej, imorgon nya tag. Förra veckan fuskade jag tre dagar och den här veckan bara 1,5 dag, så hoppet det finns ju......

3 kommentarer:

Anonym sa...

Skotta snö, det är bra motion det oxå :) Och inget är mer muskelkrävande än att pulsa i massa snö. Tar man sen på sig täckbrallor så får man kämpa lite extra :) Kram

Anonym sa...

Oki:-D
Får väl se om jag hinner införskaffa täckbrallor innan snön försvinner. För tyvärr är det ju så att, ena dagen massor av snö och andra dagen sjöar av slask.....

Anonym sa...

Nääää det ser ju ut som här....en jäkla massa snö :-( Hade hoppats på lite vårkänsla när jag kommer ner *hoppas på töväder*
Vi SES på Torsdag!
Kram