söndag 8 februari 2009

Vinkväll

Igår hade jag vinkväll för det gamla goda gänget. Det var Jasmine, Lotta, Anette, Lena, Gertie, Inger och Thisau. Tyvärr kunde inte Linda och Jessica komma. Vi hade en jättetrevlig kväll med massor av skratt och sång. Tack så jättemycket allihopa för att ni förgyller min annars så ganska tråkiga vardag. Puss och kram till er. Av Lena fick jag denna fina tulpanbukett samt en flaska Champange, och de andra hade samlat ihop till ett presentkort på Tyresö Centrum. Tusen Tack.
Vi åt av allt gott som serverades, ost, kex, frukter och naturligtvis en hel del med vintest.

Sedan var det dags för lite snacks efter alla ostar. Jag inte åt en enda potatisskruv och inte ett enda hjärta. Pt-Lotta fanns med mig hela kvällen någonstans långt bak i huvudet. Dock blev hon en aning dimmig på slutet....


Chanel hade såklart stenkoll på alla gäster ifall någon skulle tappa en liten mumsbit.

Håll er borta från detta, ett jääättesött dessertvin. Brrrr, det var otäckt.

Kl 01,00 åkte alla hem, och kl 01,30 var allt städat och klart. Jag var redo att gå och lägga mig och stötta upp väggen bredvid sängen, för den ville ju inte vara stilla......

Så igår åt jag: Fil och musli, 2 kokta ägg, lite för många kex med ost på, ca 6-7 glas vin, 2 fikon, och honungsmelon. Idag har jag stoppat i mig: Fil och musli, 1 banan, grönsakswok med nudlar och fläskfilé, nötter och ca 1200000liter vatten. (är ju lite törstig så här dagen efter)

Vikt: -2,9 kg.





1 kommentar:

Anonym sa...

oh gummam försökte få tag på dig igår...... men lilla du va lite "sjuk" he he he kul att höra att ni hade det kul och gott!
love ya linda bnda