onsdag 18 februari 2009

Jag- Nästa Linda Rosing?


I morse när jag plockade upp lite godis på hyllorna kom det in en man, ca 60. Han sade till mig att idag var han ju tvungen att köpa bilagan. Linda Rosing är på första sidan och meddelar att hon letar efter en ny kärlek i ny såpa. Jag log mot mannen och frågade om han skulle lägga in en offert?- Nja, det skulle nog bli lite för mycket fart för mig. Gulligt tyckte jag. Medan han läste bilagan frågade han mig varför "såpakändisarna" alltid lyckas hamna på den ena första sidan efter den andra. Jag hade väl inget exakt svar men gissar att när de börjar dala så är de med i en ny såpa eller kommer med något briljant lagomt syrligt uttalande om någon annan såpaskådis, och vips så är de där igen. Kunden såg på mig och frågade varför inte jag är på någons bilaga förstasida. -Oj, jag är nog inte så intressant, svarade jag. -Men kan du inte vara med i en såpa så kan vi få se ditt ansikte istället? Jag blev lite generad och sade att om jag skulle vara med i en såpa skulle jag nog vara så tråkig att jag åkte ur med buller och bång redan i första avsnittet. -Jaha, du är inte lockad av att ha sex i tv? -Nej. Såååå, jag får nog hålla mig här på stationen, och någon ny Linda blir jag nog aldrig.......

2 kommentarer:

Anonym sa...

hahaha din blogg blir allt smaskigare å smaskigare!
Du i TV? JAAAA det skulle f-n bli bra tv med dina åsikter å synpunkter på allt kan det inte bli annat än bra! SÅ D SÅ!
puss Linda No cash

Anonym sa...

Puss gumman:-) Du är ju för go du.